.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عملكرد پليس مازندران در 10 ماه امسال

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي مازندران گفت: در 10 ماه امسال از مجموع بيش از 356 هزار نفر از كساني كه مورد راهنمايي پليس قرار گرفتند، رفتار بيش از 353 هزار نفر توسط پليس مازندران اصلاح شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مركز اطلاع‌رساني پليس مازندران، اسماعيل نوري در تشريح عملكرد پليس مازندران در 10 ماه امسال اظهار داشت: پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي مازندران متشكل از چند اداره از قبيل اداره نظارت بر اماكن عمومي، اداره گذرنامه و اتباع خارجه و پليس امنيت اخلاقي است كه هر كدام بر اساس شرح وظايف خود عمل مي‌كنند.
وي تصريح كرد: اداره نظارت بر اماكن عمومي دو مسئوليت و وظيفه اساسي را در مأموريت‌ها بر عهده دارد كه يكي بررسي صلاحيت افراد صنفي و دوم به كنترل و نظارت بر چگونگي فعاليت اماكن عمومي است.
نوري گفت: در بخش بررسي صلاحيت حوزه فعاليت به سه بخش بررسي صلاحيت فردي، صلاحيت انتظامي و صلاحيت ترافيكي تقسيم بندي مي‌شود.
نوري با مهم توصيف كردن حوزه فعاليت اداره اماكن گفت: در سطح استان مازندران بيش از 60 اتحاديه صنفي فعاليت دارند كه بيش از 10 اداره در حوزه مأموريت اداره نظارت بر اماكن عمومي دخالت دارند كه در زمان بررسي صلاحيت و كنترل و نظارت بر فرآيند فعاليت‌هاي واحدهاي صنفي مورد نظر داراي وظايف تعريف شده‌اي هستند.
رئيس پليس امنيت عمومي مازندران يكي از اهداف مهم فعاليت حوزه اداره نظارت بر اماكن عمومي را پيشگيري از وقوع جرائم و تخلفات در واحدهاي صنفي عنوان كرد و افزود: در همين راستا برگزاري جلسات تعاملي و همايش‌هاي كاربردي از جمله برگزاري سالانه همايش پليس، امنيت و اصناف از جمله راهبردهايي‌ست كه در دستوركار اين معاونت قرار دارد.
نوري گفت: در مقوله فعاليت واحدهاي صنفي برنامه پليس كنترل و نظارت دقيق بر فعاليت‌هاي واحدهاي صنفي بر اساس اولويت‌هاست.
‌وي افزود: تقويت تعامل با اتحاديه‌ها و مجامع امور صنفي و ادارات و سازمان‌هاي ذي‌ربط از رويكردهاي مهم معاونت امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان است، اما در اين خصوص گلايه‌هايي از بعضي مراجع صدور پروانه وجود دارد كه به وظايف قانوني خود به ‌طور دقيق عمل نمي‌كنند و همين امر سبب بروز برخي تخلفات صنفي و تعدد مأموريت‌هاي نيروي انتظامي مي‌شود.
نوري با اشاره به اجراي طرح‌هاي مختلف با هدف پيشگيري از وقوع جرائم و كنترل متخلفان تصريح كرد: در 10 ماهه امسال 19 طرح در حوزه اماكن اجرايي شد كه 11 طرح آن در قالب طرح ذوالفقار بود كه هر ماه يك طرح برنامه‌ريزي و اجرا شد.
وي اضافه كرد: در اين ميان هشت طرح به ‌صورت ويژه و مربوط به شرايط غير عادي بود كه با موفقيت اجرا شد.
نوري سيستمي كردن بررسي صلاحيت مراجعان به اداره نظارت بر اماكن عمومي را از طريق دفاتر پليس +10 از ديگر اقدامات مهم معاونت امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان ذكر و خاطرنشان كرد: اين طرح در شهرستان ساري هم اكنون در حال اجرا‌ست و در ساير شهرستان‌ها به مرور و با تجهيز دفاتر پليس + 10 اجرا مي‌شود.
‌رئيس پليس امنيت عمومي مازندران ساماندهي واحدهاي بدون پروانه را بر اساس اولويت‌هاي صنفي از ديگر اقدامات مهم نيروي انتظامي استان اعلام كرد و گفت: در حال حاضر و بر اساس اين طرح ساماندهي آرايشگاه‌هاي زنانه و بنگاه‌هاي معاملات ملكي را در دستور كار داريم.
وي اعمال كنترل دقيق آن دسته از واحدهاي صنفي كه زمينه تخلف و ارتكاب جرم در حوزه فعاليت آنها وجود دارد را از ديگر اقدامات پيشگيرانه نيروي انتظامي استان در مقوله جلوگيري از وقوع جرم اعلام كرد و گفت: اخذ تعهد از متصديان اينگونه واحدهاي صنفي از جمله اقداماتي است كه در اين راستا انجام شده است و تاكنون از 3 هزار و 79 واحد صنفي تعهد لازم اخذ شد.
‌وي گفت: در 10 ماهه سال جاري 428 دستگاه كيس‌هاي رايانه‌اي حاوي فيلم‌ها و تصاوير ممنوعه جمع‌آوري شد.
نوري تصريح كرد: در همين مدت 271 دستگاه ماهواره‌، بيش از 152 هزار حلقه سي‌دي غيرمجاز، 158 حلقه فيلم ويديويي غير‌مجاز، حدود 40 هزار قطعه صور مبتذل به همراه 11 كيلوگرم مواد مخدر از واحدهاي مختلف صنفي كشف و ضبط شد.
‌رئيس پليس امنيت عمومي استان افزود: در 10 ماهه سال جاري 4 هزار و 186 ليتر و قوطي مشروبات الكلي داخلي و خارجي‌، 5 ‌هزار و 292 عدد از داروهاي غيرمجاز توان‌افزا‌، دو قبضه سلاح شكاري و يك قبضه سلاح جنگي از واحدهاي صنفي استان كشف و ضبط شد و در مجموع بيش از 3 هزار واحد صنفي متخلف در همين مدت پلمب شدند.
نوري تأكيد كرد: در 10 ماهه امسال از‌ 51 هزار و 410 واحد صنفي بازديد شد و از 16 هزار و 153 نفر شاغل واحدهاي صنفي كه داراي تخلف بودند، تعهد اخذ شد و به 6 ‌هزار و 681 واحد صنفي نيز اخطار پلمب داده شد.
‌وي گفت‌: در 10 ماهه امسال صلاحيت فردي حدود 23 هزار نفر و صلاحيت انتظامي بيش از 10 هزار واحد صنفي مورد بررسي قرار گرفت.
وي در باره اقدامات پيشگيرانه معاونت امنيت عمومي استان گفت: تهيه انواع اطلاعيه‌ها و بنرهاي آموزشي با مضامين هشدارهاي انتظامي براي واحدهاي صنفي از جمله اقدامات انجام شده در اين خصوص بوده است.
نوري درباره عزم جدي اين معاونت در برخورد با گروه‌هاي منحرف و شيطان پرست تصريح كرد: در بازديد از 384 واحد صنفي كه احتمال اينگونه تخلفات در آنها وجود داشت، 148 علايم مربوط به گروه‌هاي شيطان پرست جمع‌آوري شد.
وي درباره فعاليت حوزه پليس امنيت اخلاقي گفت: اهداف كلي اين حوزه ارتقاي امنيت اجتماعي است و محور فعاليت اين حوزه برخورد كلي اين حوزه، برخورد با مظاهر علني تخلف از طريق گشت‌هاي ارشاد است.
وي گفت: از سال 86 طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در كشور اجرايي شد و در سطح استان مازندران نيز برنامه‌ريزي ستادي از جهت فعال كردن ظرفيت‌هاي برون سازماني و استفاده از ظرفيت‌هاي حداكثري انجام شد كه بايد اعلام كرد در پرتو اجراي اين طرح‌ها شاهد شرايط مثبت و خوبي در حوزه امنيت اخلاقي جامعه بوده‌ايم.
نوري يادآور شد: در 10 ماهه امسال با فعال‌شدن گشت‌هاي ارشاد در سطح استان با همكاري بسيج خواهران در ايام تابستان و بسيج برادران كمك زيادي به فرآيند اجراي مأموريت‌ها به‌ ويژه در برخورد با افرادي كه اقدام به جريحه‌دار كردن عفت عمومي مي‌كردند، شد.
وي اقدامات اين معاونت در بخش مظاهر علني جرائم گفت: در 10 ماهه امسال 6 ‌هزار نفر از كساني‌ كه اقدام به مزاحمت براي خانواده مي‌كردند، دستگير شدند و حدود 6 ‌هزار دستگاه خودرو و موتور سيكلت كه سبب آلودگي صوتي بودند، توقيف شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.